sobota, 29 czerwca 2013

Fajferek - miejsce z pamięcią o przeszłości

Restaufacja Fajferek leży trochę na uboczu głównych szlaków turystycznych, przy ul. Grunwaldzkiej. W małym domku odnaleźć można znakomite jedzenie i urokliwie miejsce spotkań.

Nazwą nawiązuje do nie istnejącego już jeziora Fajferek. W memu dużo elementów regionalnych i lokalnych. Podkreśla to zakorzenienie w tradycji i prowincjonalny klimat. Rybne dania przypomijają najpierw zeutrofizowane a potem osuszone jezioro. W pobliżu dawny cmentarz żydowski oraz rynek, na którym spotklać można produkty regionalne. Pełen klimat prowincji pełnej powolnego życia. Jest o czym rozmyślać.

I ja tam kilkakrotnie byłem, a zachwycony klimatem miejsca swoją malowaną butelkę zostawiłem. Nawet kolorystycznie pasuje.

Miejsca, które odwiedzam a które podobają się mi swoim kliamtem, "oznaczam" zostawianymi, własnoręcznie malowanymi butelkami. To mój ślad.... bez pisania po murach :).

St. Czachorowski





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.