wtorek, 9 grudnia 2014

BayLab wyróżniony w konkursie „Popularyzator Nauki” 2014

3 500 uczestników, kilkaset godzin zajęć, społeczność 4 tysięcy fanów – oto bilans dwóch lat istnienia salonu popularno-naukowego BayLab. BayLab wyróżniony w konkursie „Popularyzator Nauki”! Warszawa, grudzień 2014 r.

Program edukacyjny „Making Science Make Sense”, realizowany w salonie multimedialnym BayLab, a także jego partnerzy, otrzymali wyróżnienia w najstarszym konkursie popularyzacji nauki w Polsce! BayLab to multimedialny salon, w którym firma Bayer - zatrudniająca na całym świecie 14 000 naukowców - dzieli się innowacjami i wiedzą z pasjonatami nauki. Wyboru finalistów dokonała kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, prezesa Polskiej Akademii Nauk. Do tegorocznej edycji konkursu nadesłano blisko 70 zgłoszeń. Bayer Sp. z o.o. otrzymał wyróżnienie w kategorii „Sponsor popularyzacji”. Otrzymały je również dwa współpracujące z BayLabem koła studenckie: Chemiczne Koło Naukowe Flogiston z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckie Koło Naukowe przy I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM. „Popularyzator Nauki”, organizowany przez serwis „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest najstarszym konkursem, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy.

BayLab podsumowuje 2014. BayLab istnieje od 2012. Kończący się rok przyniósł nowe inicjatywy - świetnie przyjęto „Naukowe Czwartki”: warsztaty popularnonaukowe o formule familijnej. Z największym zainteresowaniem spotkały się zajęcia „Zupa, pompa i odrobina hydrauliki, czyli krew, serce i krążenie” oraz „Co potrafią nasze oczy, gdy są zdrowe i czego nie potrafią, gdy zachorują?”. Przyciągnęły one całe rodziny – rodzice i dziadkowie wraz z dziećmi i wnukami korzystali ze wszystkich atrakcji salonu. Część laboratoryjna salonu pozwala na własnoręczne przeprowadzanie szeregu doświadczeń i pracy ze sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami. W części multimedialnej salonu można obejrzeć filmy popularnonaukowe 3D. Hitem salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami.
 - Tu nauki można dotknąć, eksperymentować, poznać fascynujące zjawiska – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Komunikacji w firmie Bayer – Pokazujemy związki nauki z życiem codziennym i to, w jaki sposób zdobycze ludzkiego umysłu mogą wpływać na jakość życia każdego z nas. Po raz pierwszy zorganizowano również zajęcia w ramach stołecznej akcji „Lato w Mieście”. BayLab, niezmiennie, był miejscem debat na aktualne tematy społeczne: w 2014 roku motywem były badania opinii Polaków nt. poczucia kontroli i wpływu na własne zdrowie. Na 2015 rok zaplanowano kolejne nowości. - Chcemy jeszcze bardziej otwierać się na entuzjastów nauki, dlatego przygotowujemy więcej familijnych warsztatów, również w formule mobilnej i plenerowej. Opracowujemy nowe tematy zajęć i kolejne multimedialne pomoce edukacyjne – zapowiada Monika Lechowska.

BayLab działa po patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechniki Warszawskiej i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Patronem medialnym salonu jest portal CrazyNauka.pl.

Więcej informacji:  www.baylab.bayer.com.pl oraz www.facebook.com/BayLabPolska

Science For A Better Life. Bayer to międzynarodowa firma działająca w trzech kluczowych obszarach: ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysoko specjalistycznych materiałów. Bayer, jako firma-wynalazca, wyznacza trendy w obszarze badań. Produkty i usługi firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści i ulepszanie jakości ich życia. Jednocześnie, firma Bayer tworzy wartość poprzez innowacje, wzrost i zapewnianie wysokich zysków. Będąc firma odpowiedzialną społecznie, Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju i działa jako odpowiedzialny społecznie i etycznie korporacyjny obywatel.
W roku podatkowym 2013, firma Bayer zatrudniała 113,200 pracowników, a wysokość sprzedaży wyniosła 40.2 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2.2 mld €, a wydatki na badania i rozwój kształtowały się na poziomie 3.2 mld €. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bayer.com.pl

Monika Lechowska 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz