czwartek, 20 października 2016

Barbara Chodań (VI wystawa grupy A*R*T)



"Po prawie 40-tu latach pracy w Bibliotece Uczelnianej przeszłam na emeryturę. Będąc na niej nie spoczęłam na laurach, ale szybko zaczęłam realizować swoje pasje, które wypełniły moją samotność. Wymienić należy":  

Wykonywanie makramy (wernisaż przy Uniwersytecie Trzeciego Wieku w 2007 r. i w Bibliotece Głównej UWM w 2012 r oraz w Planetarium w 2016 r.)

Fotografowanie
a) wschodów i zachodów słońca oraz kwiatów (wernisaż w Bibliotece Gł. UWM w 2014 r.)
b) ciekawych miejsc z różnych podróży m.in. do Szwajcarii i Francji ( wernisaż w Bibliotece Gł. UWM w 2015 r.)
c) na wernisażu w Bibliotece Gł. UWM w tym roku 2016 eksponowana jest młoda samotna brzoza oraz brzoza wieloletnia – obydwie w różnych porach roku. Brzoza jest symbolem wiosny i odradzania się życia. Ujmuje swoją urodą, jak pisał Adam Mickiewicz w księdze III poematu „Pan Tadeusz”. Wykorzystywana jest w praktykach kultowych, lecznictwie i przemyśle drzewnym i innych dziedzinach.  Sporo czasu poświęcam działając w wolontariacie od wielu lat. To wspaniała pasja pomóc osobom samotnym, często chorym i niepełnosprawnym.

Zapraszana jest też na spotkania komisji do spraw emerytów i rencistów przy ZNP Kortowskiej Uczelni, której byłam przez 8 lat członkiem jeszcze pracując w Bibliotece.  Włącza się też do różnej działalności charytatywnej przy Uniwersytecie Trzeciego Wieku, którego jestem słuchaczem od 20 lat.  W ramach tej działalności współpracowała z fotoreporterem Tomaszem Grabowskim, stypendystą Marszałka woj. Warmińsko-Mazurskiego. Brała udział w projekcie fotograficznym pt. „ Bliżej..”. Odwiedziliśmy wtedy kilka osób potrzebujących pomocy i bliskości drugiej osoby (wernisaż w Warm.-Maz. Filharmonii w 2014 r.)

Realizując pasję pomagania innym zostałam doceniona przez Uniwersytet Trzeciego Wieku, który wystąpił o różne wyróżnienia (medal św. Jakuba od prezydenta Olsztyna Jerzego Małkowskiego – 2010 r., nominacja w konkursie „ Barwy Wolontariatu” – 2012 r., w marcu 2016 uhonorowana zostałam statuetką „Ludzie Dobrej Woli” przez Przewodniczącego Kapituły Wielkiego Serca prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza).

"To wszechstronne docenienie mojej pracy w zakresie wolontariatu dało mi wiele satysfakcji i mobilizuje do dalszej pracy w wypełnianiu tak potrzebnej pasji. Pasją jest też uczestnictwo w chórze „Pasjonata” przy UTW.  Staram się też znaleźć czas na odwiedzenie różnych wernisaży i wystaw, a także w miarę możliwości ciekawszych obiektów."

Barbara Chodań



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.