środa, 16 kwietnia 2014

O kotach

@ Normalny dzień z prawdziwego posiadacza tego fantastycznego 'zjawiska’, jakim jest kot wygląda mniej więcej codziennie tak samo. Wstajemy budzeni masażem kocich łapek przy akompaniamencie cichego mruczenia, jesteśmy zmuszeni wstać i strzepać siebie tonę sierści zanim nakarmimy to małe stworzenie, kolejne godziny mijają nam na małej wojnie z partyzantem czającym się w rogu pod łóżkiem, czyhającym tylko by wczepić ostre pazurki w nasze łydki, koniec dnia a ty próbujesz wyrwać poduszkę spod kociego ciała, który uparcie twierdzi, że to jego własność. Nie na próżno krąży po świecie taka historyjka: w domu mieszka pies i kot, pierwszy z nich myśli "Człowiek mnie karmi, pozwala mi mieszkać w swoim domu i ja mogę spać w jego łóżku - jest moim bogiem!" Natomiast kota myśli wyglądają tak "Człowiek mnie karmi, pozwalam mu mieszkać w moim domu a na dodatek może spać w moim łóżku - jestem jego bogiem" i taka jest prawda.

@ Kot jest indywidualistą i egocentrykiem, jeśli dość szybko zaakceptujesz ten fakt cała reszta z Jego kocich zalet podbije Twoje serce. Dlatego nie jest zagadką, czemu to właśnie o nich chciałam wam opowiedzieć, przybliżyć wam ciekawostki, które w gruncie rzeczy wydają się rzeczą prostą do pojęcia. Porzuciłam jednak zwykłe plansze i prezentacje, a zamiast tego postanowiłam przygotować konkursowy quiz, głównie stworzony na podstawie obserwacji swojego pupila. Mogliście się przekonać jak tak naprawdę niewiele wiadomo o kotach i jak błędnie interpretuje się ich gesty. Koty mimo chadzania własnymi ścieżkami i przywódczym charakterze są bardzo towarzyskie i jeśli zrozumiemy ich patrzenie na świat mogą stać się fantastycznymi partnerami na całe życie.

@ Koty są bardziej podobne do ludzi i lepiej rozpoznają emocje targające nami niż psy. To jest naukowy fakt, już dawno temu udowodniony przez naukowców. Te mruczące stworzenia zostały udomowione najprawdopodobniej 6 tys. lat temu w Egipcie, gdzie były czczone i posiadały własne zawiłe kulty. Ich dzicy przodkowie nie potrzebowali tworzyć wielkich stad by przetrwać w świecie, zatem charakter indywidualisty zawdzięczają właśnie swoim korzeniom.

@,Dlaczego koty przynoszą nam upolowane myszy? Czy widzą barwy? Skąd wielobarwność sierści w jednym miocie? Czy niebieskookie białe koty są zawsze niewidome? Dlaczego koty zmieszczą się wszędzie? Takie i inne pytania omówiłam wam na swoim wystąpieniu, który mam nadzieję wygłosić jeszcze nie raz w swobodnych rozmowach towarzyskich. Mam nadzieję również, że zaszczepiłam w was cień zamiłowania do kotów a przygotowany quiz tylko pogłębił waszą wiedzę.

Joanna Czerwińska 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.