wtorek, 19 października 2010

Czy uniwersytet jest stołeczną krynicą mądrości?

Czy uniwersytet jest otwartym źródłem wiedzy, z którego czerpią okoliczne „prowincjonalne”, warmińsko-mazurskie szkoły i środowiska lokalne? Na pewno UWM organizuje Olsztyńskie Dni Nauki, wykłady otwarte, wykłady w ramach uniwersytetów trzeciego wieku, Uniwersytet Dzieci, wykłady w szkołach. Ale czy to wystarcza i czy w pełni „syci” intelektualne potrzeby środowisk lokalnych? A więc czy Olsztyn jest rzeczywistą stolicą dla Warmii i Mazur, czy też tylko dużym miastem? Ten temat będziemy chcieli podjąć na kilku spotkaniach dyskusyjnych w bieżącym roku akademickim.

"(..) nazywam się Jolanta Okuniewska, jestem nauczycielką w SP 13 w Olsztynie. W ubiegłym roku szkolnym realizowałam z moimi uczniami projekt w ramach międzynarodowego programu eTwinning pt.”Adventure of the Drop”. Zdobyliśmy III miejsce w Polsce (http://www.jolmar.wikispaces.com/). Projekt dotyczył wody w różnych aspektach, również ekologia była ważnym tematem. Pracowaliśmy ze szkołą rumuńską sumiennie przez 12 miesięcy, sprawiało nam to radość i było fascynującą przygodą dla moich małych uczniów. Pisałam w różne miejsca na UWM z prośbą o kontakt. Miałam nadzieję, że ktoś się odezwie i moich uczniów zaprosi, by mogli zobaczyć, że w Olsztynie wodą zajmują się poważniej, niż my. Nikt się nie odezwał. Niekiedy miałam na czubku języka powiedzieć w wywiadach, że wszystkie instytucje, jeśli zwróciliśmy się o współpracę, wspierały nas. Jedynie wspaniały Uniwersytet, który będzie w przyszłości zabiegł o moich uczniów, ma nas w nosie. To bardzo przykre i nie Pan powinien być adresatem tych słów. Jednak podejmuję kolejną próbę kontaktu z UWM, ponieważ liczę na (…) pomoc. (…).Chciałabym również podjąć współpracę z kołem naukowym (…) zależy mi, żeby świat [uczniowie] widzieli nie tylko z perspektywy ławki, podręcznika i tablicy."

Życzliwych osób jest wiele, tylko jak je odszukać w tak wielkim uniwersytecie? Do których drzwi zapukać, do kogo zadzwonić? Niebawem spotkamy się w naszej kawiarence, aby podyskutować nad tym, jak obie strony mogą się odszukać.

St.Cz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.